Ingyenes
Kedves Szülők! Játékos, fejlesztő és a tudásszint mérésére alkalmas foglalkoztató füzeteinket ajánljuk figyelmükbe, melyek három korcsoportra lebontva készültek, ezzel segítve a tudatos felhasználást. Figyelembe veszik a gyermekek életkori sajátosságait, ugyanakkor különböző nehézségi fokozatúak, így lehetőséget adnak a gyermekek egyéni képességeinek megfelelő feladatok kiválasztására. Amennyiben lehetőségük van, akkor vásárolják meg mindhárom foglalkoztatót, mert így tudnak legjobban a nehézségi fokozatok között mindig a magasabb szint felé haladni. Ha a gyermeknek egy feladattípusnál nem jelent nehézséget a 3-4 éves korosztálynak szóló feladatok megoldása, akkor át kell térni a nagyobb erőfeszítést igénylő, kihívást jelentő feladatokra. A gyermekek nagyon szeretnek játszani, ez a legfőbb tevékenységük, de nagyon szeretik használni az eszüket is. A játék az a tevékenység, amiben kiélhetik kreativitásukat, rendszeresen problémahelyzetekkel találkoznak, és problémákat kell megoldaniuk. Ha nem kötelezően előírt munkának tekintik a foglalkoztató füzetekben található feladatokat, hanem a játékot látják benne, akkor örömmel fognak „játszani ”. A gyermekhez közel álló sematikus ábrákat, formákat alkalmazunk annak érdekében, hogy lehessen könnyebben dolgozni. A 3-4 éves gyermekek esetében nagyobbaknak kell lenni a rajzoknak, mert nem alakult ki még az a finom mozgás, amivel apró formákat tudnak színezni, amire a 6-7 évesek már képesek, sőt le is rajzolják. A képek fekete-fehérek, s ez alkalmat ad arra, hogy a gyermekek kedvük szerint, vagy a feladatnak megfelelően színezzék, ezzel fejlesztve a kézmozgásukat, mert a laza ceruzafogás, a biztos vonalvezetés az írás nélkülözhetetlen elemei. Minden oldalon gyakorolják azt, hogy balról jobbra, fentről lefelé haladunk, ez az írás és az olvasás haladási iránya. Fontos, hogy mellette legyen valamelyik szülő, hiszen már a feladatadás is szülői közreműködést igényel. A gyerek a játék közben olyan matematikai, környezeti tartalmú tapasztalatot szerezhet, ami a gondolkodásfejlődés szempontjából nagyon fontos. Nem elég ezeket a tapasztalatokat átélni, kell valaki – jelen esetben a szülő –, aki segít az értelmezésben, az alkalmazásban, az ok-okozati összefüggések megláttatásában. Fontos, hogy beszélgessünk a gyerekkel, hallgassuk meg, hogyan fogja megoldani a feladatot, biztassuk arra, hogy ha lehet, akkor keressen más megoldásokat is. Közben fejlődik beszédkészsége, bővül a szókincse. A gyermek játék közbeni megfigyelése, a beszélgetés mind alkalmat adnak arra, hogy megfigyeljük, felmérjük, milyenek a gyermek értelmi képességei, hogyan old meg egy helyzetet, hogyan végez el egy feladatot. Mennyire kitartó benne, de ha nem, akkor az időt fokozatosan növelve elvárjuk tőle, hogy ha elkezdte, akkor fejezze is be a feladat megoldását. Az óvodában az óvodapedagógus, otthon a szülő feladata a gyermek érdeklődésének, motiváltságának fenntartása azért, hogy minél hosszabb ideig végezze a feladatot. A játékosságot, a figyelem fenntartását segíti pl. egy báb, egy találós kérdés a témához kapcsolódva, egy új eszköz, egy kép, egy dal stb. Álljon be Ön is a tudatos szülők sorába!
ISBN | |
EAN | |
Szerző | Magnusz Kiadó |
Kötetszám | 1db |
Kiadó | Magnusz Kiadó |
Megjelenés | Nem elérhető |
Oldalszám | 3 oldal |
R-azonosító | |
Stancforma | |
Kötés | Irkatűzött |
Kivitel | Fekete fehér |
Méret | 145mm x 200mm |
Matricás | Nem |
Rendelhető | Igen |
VTSZ | 49011000 |
KIÉRTÉKELÉS
Kedves Szülők!
A tízpróba gyermekük képességeinek, ismereteinek felmérésére szolgál. Bár kicsik még, ezek a játékos feladatok segíteni tudják képességeik kibontakozását. Ez a teszt figyelemfelhívás, hogy melyek azok a területek, ahol nagyobb figyelmet kell fordítani a fejlesztésre.
Hiányosság esetén ajánlunk olyan foglalkoztató füzeteket, melyekben a feladatok megoldásával gyakorolhatók, fejleszthetők az egyes képességterületek és a korosztályoknak megfelelő ismeretek.
Gyermeke elért eredményei alapján javaslataink a következők:
ha az 1., 2., 3. és a 7. feladatokban hibázott | |
ha 4., 5., 6. és 10. feladatokban hibázott | |
ha a 8. és 9. feladat nem pontos |